Parampampoli pochodzenie i przepis

Przy okazji jarmarków świątecznych miałam okazje spróbować napoju alkoholowego o nazwie parampampoli (ma około 20 procent). Słyszałam o nim wcześniej jednak w żadnym barze jakoś go nie widziałam.
Napój pochodzi z region trentino a dokładniej ze schorniska crucolo znajdujący się niedaleko miejscowości Borgo.
Skład napoju to grappa (coś jak nasz wódka), kawa, cukier, miód i opcjonalne jakieś aromaty.
Oryginalna receptura Parampampoli jest ściśle tajna, moje proporcje są rezultatem badań i testów .... i kolejnych testów .. :-D


Składniki na 1 litr (około) Parampampoli:

200 ml kawy (6 szklanek)
200 ml Brandy
200 ml czerwonego wina stołowego (najlepiej wytrawne)
120 g cukru
2 łyżki miodu

Umiesszczamy wszystkie składniki w dużym garnku.
Wszystko gotujemy do wrzenia. Zdejjmujemy z ognia i zapalamy sam alkohol (uwaga by się nie poparzyć).
Jak widać na zdjęciu napój jest podawany wciąż z ogniem. Pamiętajcie by go zdmuchnąć przed wypiciem (wydaje się to być oczywste ale lepiej o tym wspomnieć).







jak widac ponizej wszyscy to pija:)


Komentarze

Kasia pisze…
Zostałaś nominowana
http://poradnikemigranta.blogspot.co.uk/2012/12/liebster-award.html#links
Andko pisze…
Pyszny napój byłem tam dwukrotnie i zasmakowałem tego napoju. Polecam. Andrzej